7. třída

Třídní učitel:          

 

Týdenní plán 22. 6.  - 26. 6. 2020

Německý jazyk

  • opakování probraného učiva

Týdenní plán 15. 6. - 19. 6. 2020

Německý jazyk

  • opakování probraného učiva
  • odevzdávání zapomenutých úkolů

 

Týdenní plán 8. 6. - 12. 6. 2020

Český jazyk

JAZYK

  • str. 107/Přečíst a zapsat druhy vedlejších vět, cv. 1, 2
  • str. 108/Přepsat tabulku, cv. 1, 2


SLOH

  • str. 172/Bazénové sady se slevou? Ještě pár dní - přečíst článek, cv. 3a, 3b ,3d

 

Anglický jazyk

Učebnice:

  • str. 68/cv. 3


Pracovní sešit:

  • str. 54-55 (celá lekce 6A)

 

Německý jazyk

  • učebnice:
    • 56/18 přečíst, přeložit
  • pracovní sešit:
    • 46/11, 13
    • 49/1, 2 do 13. 6. poslat e-mailem nebo odevzdat ve virtuální třídě
    • 51/slovíčka

 

Přírodopis

  • Učebnice str. 120-121 přečíst.
  • Emailem mi odešlete odpovědi na zadané otázky.

 

Dějepis

  • Každodenní život v našich zemích a kultura na počátku novověku - učebnice str. 108-113.
  • Materiály k tématu najdete ve virtuální třídě.

 

Zeměpis

  • Učebnice str. 116-117 přečíst. Emailem mi odešlete odpovědi na zadané otázky.                       
  • Pracovní sešit str. 54/1,2,3,4,5,6,7. Vypracované zadání mi ofoťte a pošlete emailem.

 

Fyzika

  • Učebnice str. 178-181 přečíst. Školní sešit - opsat žlutý rámeček ze str. 179.
  • Ëmailem mi odešlete odpovědi na zadané otázky.

 

Osobnostní výchova

  • Vlastnictví a majetek.
  • Materiály k tématu najdete ve virtuální třídě.

 

Týdenní plán 1. 6. - 5. 6. 2020

Český jazyk

JAZYK

  • str. 105/přepsat tabulku
  • str. 104/cv. 1
  • str. 106/přepsat tabulku, 1a; 107/cv. 2 (nahoře)


SLOH

  • str. 171 - Mluvíte globish?
  • str. 172/cv. 2a, 2b, 2c, 2d, 2e

 

Anglický jazyk

Učebnice:

  • str. 66/cv. 1 (napsat o vás a o Megan), 2
  • str. 68/cv. 1a, 1b


Pracovní sešit:

  • str. 52/cv. 3
  • str. 53/cv. 4, 5

 

Dějepis

  • Evropa na počátku novověku – učebnice str. 105-107.
  • Materiály k tématu najdete ve virtuální třídě.

 

Přírodopis

  • Učebnice str. 116-119 přečíst.
  • Emailem mi odešlete odpovědi na zadané otázky.

 

Zeměpis

  • Učebnice str. 112-115 přečíst. Pracovní sešit str. 53/2,3,4,6.
  • Vypracované zadání mi ofoťte a pošlete emailem.

 

Fyzika

  • Učebnice str. 172-176 přečíst. Školní sešit- opsat žluté rámečky ze str. 173 a 176.
  • Emailem mi odešlete odpovědi na zadané otázky.

 

Německý jazyk

  • učebnice:
    • 55/15, 16 přečíst, dle potřeby přeložit
  • pracovní sešit:
    • 45/8, 9
    • 45/10 do 6. 6. posat e-mailem nebo odevzdat ve virtuální třídě
    • 51/slovíčka

 

Osobnostní výchova

  • Problémy „modré“ planety.
  • Materiály k tématu najdete ve virtuální třídě.

 

Výtvarná výchova

 

Pč - šití

  • Na celý červen vyhlašuji libovolné téma. Ušijte si cokoliv vás napadne, inspirujte se nastávajícím létem.  

 

Týdenní plán 25. 5. - 29. 5. 2020

Český jazyk

Učebnice:
JAZYK

  • str. 101/cv. Přepsat žlutou tabulku, 3, 4
  • str. 102/Přepsat žlutou tabulku,
  • str. 102/Vedlejší věta předmětná
  • str. 103/Přepsat žlutou tabulku
  • str. 103/cv. 2, 3


LITERATURA

  • Na Classroom bude vložen text a otázky k němu.

 

Anglický jazyk

Učebnice:

  • str. 63 / cv. 5b
  • str. 64 / cv. 1, 2


Pracovní sešit:

  • str. 50 / cv. 3
  • str. 51 / cv. 4, 5
  • str. 52 / cv. 1, 2

 

Německý jazyk   

  • učebnice: 
    • 53/13a (přečíst) 
    • 54/14 první dialog si přečtěte, v případě potřeby přeložte a ve druhém dialogu zkuste doplnit prázdná místa
  • pracovní sešit: 
    • 44/7 do 30. 5. poslat e-mailem nebo odevzdat ve virtuální třídě
    • 45/8, 9
    • 51/slovíčka

 

Matematika

Téma: Procenta, výpočet základu, výpočet počtu procent.

Úkoly na tento týden:

  • Přečíst s porozuměním: učebnice str. 239.
  • Procvičit si výpočet základu na cvičeních: str. 240/1, 2, 3, 4, 5.
  • Písemně vypracovat cvičení a odevzdat mailem nebo přes google classroom: učebnice str. 240/1.
  • Přečíst s porozuměním: učebnice str. 241.
  • Procvičit si výpočet počtu procent na cvičeních: str. 241/1, 2, str 242/3, 4, 5, 6.
  • Písemně vypracovat cvičení a odevzdat mailem nebo přes google classroom: učebnice str. 241/1.
  • Doporučuji se podívat na videa:
    výpočet počtu procent: https://www.youtube.com/watch?v=ve2c8WxRuSs&t=3s
    výpočet základu: https://www.youtube.com/watch?v=Tbkonx6Iyjo

Podpora google classroom: pro přihlášené je online hodina matematiky ve středu 27.5.2020 v 10:00 hod.

 

Přírodopis

  • Učebnice str. 112-115 přečíst.
  • Emailem odeslat odpovědi na zadané otázky.

 

Dějepis

  • Stavovské povstání a třicetiletá válka - učebnice str. 101-104.
  • Materiály k tématu najdete ve virtuální třídě.

 

Zeměpis

  • Učebnice str. 108-111 přečíst. Učebnice str. 111/2,3. Odpovědi na otázky mi pošlete v emailu.
  • Pracovní sešit str. 52/3,4,5. Vypracované zadání mi ofoťte a pošlete emailem.

 

Fyzika

  • Učebnice str. 160-169 přečíst. Školní sešit - opsat žluté rámečky na str. 161,165 a 169. Emailem odeslat odpovědi na zadané otázky.

 

Osobnostní výchova

  • Kulturní bohatství.
  • Materiály k tématu najdete ve virtuální třídě.

 

Výtvarná výchova

  • Realistická studie - kresba ruky. 
  • Dívej se na svoji ruku a druhou jí nakresli. Použij tužku, pracuj se světlem a stínem. Snaž se udržet správné proporce.

 

Týdenní plán 18. 5. - 22. 5. 2020

Český jazyk

Učebnice:
JAZYK:

  • str. 97 / Podmět všeobecný - přepsat tabulku
  • str. 97 / cv. 1, 2 (Ti, co neudělali minulý týden)
  • str. 98 / Vedlejší věta podmětná - Přepsat žlutou tabulku
  • str. 98 / cv. 2 (min. 5 odpovědí podle vzoru pod cvičením, 3 (Celé udělat podle vzoru pod cvičením)
  • str. 99 / cv. 1, 2
  • str. 100 / cv. 1a (určit pád a slovní druh u slov v kurzívě)

SLOH:

  • str. 170 / Práce s informacemi
  • str. 171 / cv. 1a (výtah = stručné výpisky), 1b, 1c, 1d

 

Matematika

Téma: Procenta, 1 procento, výpočet procentové části.

Úkoly na tento týden:

  • Přečíst s porozuměním: učebnice str. 235.
  • Procvičit si procento na cvičeních: str. 235/1, 2, str. 236/3, 4, 5, 6, str. 237/7.
  • Písemně vypracovat cvičení a odevzdat emailem nebo přes google classroom: učebnice str. 236/ 3a), 4a), 5a), 6.
  • Přečíst s porozuměním: učebnice str. 237.
  • Procvičit si procentovou část na cvičeních: str. 238/1, 2, 3, 4, 5, str. 239/6..
  • Písemně vypracovat cvičení a odevzdat mailem nebo přes google classroom: učebnice str. 238/5
  • Doporučuji se podívat na video: https://www.youtube.com/watch?v=w08rAys1ryg

Podpora google classroom: pro přihlášené je online hodina matematiky ve středu 20.5.2020 v 10:00 hod.

 

Německý jazyk  

  • učebnice: 
    • 52/7, 10a
    • 53/11 přečíst a zodpovědět otázky, které tam jsou
  • pracovní sešit: 
    • 44/4
    • 44/5, 6 vypracované poslat e-mailem nebo odevzdat ve virtuální třídě do 23. 5. 2020
    • 51/slovíčka

Anglický jazyk

Učebnice:

Pracovní sešit: str. 49 / cv. 4, 5; str. 50 / cv. 1, 2

 

Přírodopis

  • Učebnice str. 108-111 přečíst.
  • Emailem mi odešlete odpovědi na zadané otázky.

 

Dějepis

  • Počátky novověku; Habsburkové v českých zemích - učebnice str. 97-100.
  • Materiály k tématu najdete ve virtuální třídě.

 

Zeměpis

  • Učebnice str. 104-107 přečíst.
  • Pracovní sešit str. 51/1,2,3.
  • Vypracované zadání mi ofoťte a pošlete emailem.

 

Fyzika

  • Učebnice str. 155-159 přečíst.
  • Emailem mi odešlete odpovědi na zadané otázky.

 

Osobnostní výchova

  • Masová kultura a komunikace.
  • Materiály k tématu najdete ve virtuální třídě.

 

Výtvarná výchova

Za použití plastelíny, vymodeluj své oblíbené zvíře nebo hmyz. Dřív než se pustíš do práce, pozoruj a prozkoumej tvar jednotlivých části těla a jejích proporce.

 

Pč - šití

Ručně nebo na stroji uši peněženku. Postup a materiál libovolný.

 

Týdenní plán 11. 5. - 15. 5. 2020

Český jazyk

JAZYK:
PŘÍSUDEK SLOVESNÝ SLOŽENÝ

  • str. 94/přepsat žlutou tabulku, cv. 1, 2
  • str. 96/cv. 1, přepsat tabulky ze strany, cv. 2, PODMĚT VŠEOBECNÝ, přepsat tabulku, cv. 1, 2


LITERATURA:

  • Na google classroom bude vložen text k přečtení.


SLOH:

  • str. 165/cv. 3a, 3b, 3c, 3d, 3e

 

Matematika

Téma: Přímá a nepřímá úměrnost, trojčlenka

Úkoly na tento týden:

  • Přečíst s porozuměním: učebnice str. 190, 192.
  • Procvičit si Přímou úměrnost na cvičeních: učebnice str. 191/1, 2, 3, str. 192/4, str. 195/5, 6.
  • Písemně vypracovat cvičení a odevzdat mailem nebo přes google classroom: učebnice str. 191/1, str. 195/5.
  • Doporučuji se podívat na video: https://www.youtube.com/watch?v=ryZXDoxQ_C4
  • Přečíst s porozuměním: učebnice str. 193-194, 196.
  • Procvičit si nepřímou úměrnost na cvičeních: str. 195/1, 2, 3, str. 196/4, str. 197/5, 6, 7.
  • Písemně vypracovat cvičení a odevzdat mailem nebo přes google classroom: učebnice str. 195/1, str. 197/7.
  • Doporučuji se podívat na video: https://www.youtube.com/watch?v=sG2wI4QUiZs

Podpora google classroom: pro přihlášené je online hodina matematiky ve středu 13.5.2020 v 10:00 hod.

 

Anglický jazyk

Učebnice: str. 60 / cv. 1, 2; str. 61 / cv. 3

Pracovní sešit: str. 48 / cv. 1, 2, 3

Online procvičování:
https://elt.oup.com/student/project/level3/unit05/grammar/exercise3?cc=cz&selLanguage=cs

Německý jazyk  

  • učebnice: 
    • 51/4 a) číst nahlas, b) doplnit koncovky
    • 52/7
  • pracovní sešit: 
    • 43/2 + 43/3 vypracované poslat e-mailem nebo odevzdat ve virtuální třídě do 16. 5. 2020
    • 51/slovíčka

Přírodopis

  • Učebnice str. 104-107 přečíst. Emailem odeslat odpovědi na zadané otázky.

Dějepis

  • Městská společnost na konci středověku - učebnice str. 90-93.
  • Renesance, humanismus a reformace - učebnice str. 94-95.
  • Materiály k tématu najdete ve virtuální třídě.

Zeměpis

  • Učebnice str. 100-103 přečíst.
  • Pracovní sešit str. 50/1,2,3,4,5,6. Vypracované zadání mi ofoťte a pošlete emailem.

Fyzika

  • Učebnice str. 150-154 přečíst. Emailem odeslat odpovědi na zadané otázky.

Osobnostní výchova

  • Druhy umění a kultura a umění v našem životě.
  • Materiály k tématu najdete ve virtuální třídě.

Výtvarná výchova

Téma: Land art, umění v přírodě.

Zadání: Na zahrádce nebo v parku uspořádej kousek přírody podle sebe. 

 

Týdenní plán 4. 5. - 8. 5. 2020

Český jazyk

Online procvičování:

1) https://www.pravopisne.cz/2017/03/hledani-podmetu-ve-vete-pravocviko-10/

2) https://www.pravopisne.cz/2014/12/vyhledejte-ve-vete-zakladni-skladebni-dvojici-test-10/

JAZYK:

  • str. 92 /cv. 8b, 8c
  • str. 93 /přepsat žlutou tabulku do sešitu,  cv. 1
  • str. 94 /přepsat první žlutou tabulku, cv. 2

SLOH:

  • str. 164 /Nový učitel - cv. 2a, 2b, 2c

 

Matematika

Téma: Dělení celku na části v daném poměru

Úkoly na tento týden:

  • Přečíst s porozuměním: učebnice str. 187-188.
  • Procvičit si Dělení celku na části v daném poměru na cvičeních: učebnice str. 188/1, 2, 3, 4, 5, str. 189/6.
  • Písemně vypracovat cvičení a odevzdat mailem nebo přes google classroom: učebnice str. 189/6.
  • Doporučuji se podívat na video: https://www.youtube.com/watch?v=O835Qo_-fwg

Podpora google classroom: pro přihlášené je online hodina matematiky ve středu 29.4.2020 v 10:00 hod.

 

Německý jazyk  

  • učebnice: 
    • str. 49 pročíst, přeložit 
    • 51/3 přepsat do sešitu, doplnit, doplněné vyfotit a do 9. 5. poslat e-mailem nebo odevzdat ve virtuální třídě
  • pracovní sešit: 
    • 43/1
    • 51/slovíčka

 

Anglický jazyk

online procvičování:

https://elt.oup.com/student/project/level3/unit05/grammar/exercise1?cc=cz&selLanguage=cs (předpřítomný čas)

https://elt.oup.com/student/project/level3/unit05/grammar/exercise2?cc=cz&selLanguage=cs (otázky předpřítomného času)

  • učebnice: str.  59 / cv. 4 (ever = někdy, never = nikdy), 5 (napsat), 6 (napsat)
  • pracovní sešit: dodělat lekci 5B

 

Přírodopis

  • Učebnice str. 100-103 přečíst.
  • Emailem poslat odpovědi na zadané otázky.

 

Dějepis

  • Objevné plavby - učebnice str. 88-89.
  • Materiály k tématu najdete ve virtuální třídě.

 

Zeměpis

  • Učebnice str. 96-98 přečíst.
  • Emailem odeslat odpovědi z pracovního sešitu str. 49/1 a učebnice str. 98/2- napsat pouze názvy hlavních ras a str. 98/4.

 

Fyzika

  • Učebnice str. 140-146 přečíst.
  • Emailem odeslat odpovědi na zadané otázky.

 

Osobnostní výchova

  • Kultura a umění.

Materiály k tématu najdete ve virtuální třídě.

 

Výtvarná výchova

Téma: Perforace

  • perforace =proděravění
  • děrováním se ohraničí obrys, dírkami ležícími těsně vedle sebe

Zadání: Podlož si papír ručníkem. Perforaci vytvoř libovolné dílo, můžeš si ho předem tužkou předkreslit.

Formát: A4. Technika: tužky, připínáčky, špendlíky.

 

Pč - šití

 Ručně nebo na stoji si uši polštářek, zde je návod. https://www.youtube.com/watch?v=eYrRMsokQ5o

 

Týdenní plán 27. 4. - 1. 5. 2020

Český jazyk

Jazyk:

  • str. 88/cv. 1
  • str. 89/Obě žluté tabulky přepsat do sešitu
  • str. 90/2a
  • str. 92/cv. 7

Literatura:

1) Na Google Classroomu bude naskenován text a otázky k němu.

2) Opozdilci odešlou čtenářský deník!

 

Anglický jazyk

Učebnice:

  • str. 58/cv. 1 (Přečíst a porozumět)
  • str. 59/cv. 2 (Sweet Sue nebo Smart Alec?)

Pracovní sešit:

  • str. 46/cv. 1 (Doplnit do křížovky 3. tvary sloves), 2 (Napsat, jestli jste to někdy zažili), 3 (seřaď slova, aby byla správně utvořena věta).
  • str. 78/Slovíčka 5A, 5B projít a zapsat nová slovíčka.
  • str. 79/Celý první sloupeček nepravidelných sloves (Vědět, co slovesa znamenají a umět všechny 3 tvary).

 

Německý jazyk 

  • pracovní sešit: 
    • 40/1, 2, 3
    • 41/6, 8
    • 41/7 poslat e-mailem nebo odevzdat ve virtuální třídě přeložené do češtiny do 2. 5. 2020
    • 42/slovíčka

 

Matematika

Téma: Zvětšování a zmenšování čísla v daném poměru. Měřítko plánu a mapy.

Úkoly na tento týden:

  • Přečíst s porozuměním: učebnice str. 181.
  • Procvičit si zvětšování a zmenšování čísla v daném poměru na cvičeních: učebnice str. 182/2, 3, 5, 6.
  • Přečíst s porozuměním: učebnice str. 183-186.
  • Procvičit si zvětšování a zmenšování čísla v daném poměru na cvičeních: učebnice str. 186/3, 4, 5, str. 187/6, 7.
  • Písemně vypracovat cvičení a odevzdat mailem nebo přes google classroom: učebnice str. 182/2, 186/4.

Podpora google classroom: pro přihlášené je online hodina matematiky ve středu 29.4.2020 v 10:00 hod.

 

Přírodopis

  • Učebnice str. 96-99 přečíst. Emailem odpovědět na zadané otázky.

 

Dějepis

  • České země po husitské revoluci; učebnice str. 82-84.
  • Jagelonci v našich zemích; učebnice str. 85-86.

Materiál (včetně videa) je připravený v classroomu.

 

Osobnostní výchova

  • Historická tradice – slavné osobnosti našich dějin ze světa politiky, vědy, sportu a umění.

Materiály k tématu najdete ve virtuální třídě.

 

Zeměpis

  • Učebnice str. 90-95 přečíst. Emailem odpovědět na otázky v pracovním sešitě str. 44/3, 45/1,2.

 

Fyzika

  • Učebnice str. 133-139 přečíst. Emailem odpovědět na zadané otázky.

 

Výtvarná výchova

Téma: Práce s papírem, origami 

  • Origami je japonské umění tvorby z papíru
  • Většina tradičních skládanek vychází ze čtverce
  • Lepidlo se užívá pouze výjimečně, dobře složená skládanka drží sama o sobě
  • Smyslem origami je vystihnout podstatu objektu

Zadání: Vytvoř si motýle dle návodu: https://www.youtube.com/watch?v=P3C_R0HeIkQ

Formát: libovolný. Technika: modelování.

 

Týdenní plán 20. 4. - 24. 4. 2020

Český jazyk
JAZYK
Online procvičování pravopisu: https://www.umimecesky.cz/diktat-ruzne-vyskyty-i-y-2-uroven/57

Str. 87 / Přepsat žlutou tabulku
Str. 87 / 3
Str. 88 / 4
Str. 88 / 5b (zkuste dokončit příběh)

LITERATURA
Odevzdat čtenářské deníky

SLOH
Str. 169 / cv. 1

Matematika

Téma: Poměr

Úkoly na tento týden:

  • Přečíst s pochopením: učebnice str. 177 – 179
  • Písemně vypracovat cvičení a odevzdat mailem nebo přes google classroom: učebnice str. 179/1

Podpora google classroom: pro přihlášené je online hodina matematiky ve středu 22.4.2020 v 10:00

 

Anglický jazyk
Online procvičování:
https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect-exercise-1.html (Všech 20 příkladů. Jedná se o procvičování předpřítomného času. Osoba + have/has + sloveso ve třetím tvaru. K tomuto cvičení vám jistě pomůže pracovní sešit na str. 79, kde máte vypsaná nepravidelná slovesa).

UČEBNICE:
Str. 57 / cv. 7a (Poslouchejte a vyberte, co lidi dělali, pozor v odkazu jsou navíc poslechy 7 a 8, které v učebnici nemáme, ty nedělejte: https://elt.oup.com/student/project/level3/unit05/audio?cc=cz&selLanguage=cs)
Str. 57 / cv. 7b (Napište, co lidi dělali a nedělali)

PRACOVNÍ SEŠIT:
Str. 44 / cv. 4 (Doplnit mezery s frázemi ze cv. 4. Pozor na čas! Předpřítomný), 5
Tuto gramatiku vysvětlíme na videokonferencích


Německý jazyk 

  • učebnice: 
    • 48/16
    • 48/3 žluté otázky vlevo nahoře - odpovědi (mohou být i česky) poslat e-mailem nebo odevzdat ve virtuální třídě do 25. 4. 2020
  • pracovní sešit: 
    • 38/15, 16
    • 42/slovíčka

 

Dějepis

Husitství - učebnice str. 76-79

Ke studiu lze též použít následující odkazy:

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10524894472-bratri-synove-karla-iv

https://www.youtube.com/watch?v=2Mpcsy72lRI

https://www.rozhlas.cz/nabozenstvi/krestanskavlna/_zprava/mistr-jan-hus-ocima-dominikanky-benedikty-hubnerove--1232195

https://www.youtube.com/watch?v=uueD_zxbSa0

 

Přírodopis

Učebnice str. 92-95 přečíst. Emailem odeslat odpovědi na zadané otázky.

 

Zeměpis

Učebnice str. 87-89 přečíst. Emailem odeslat a ofotit odpověď na otázku v pracovním sešitu str. 42-43/1.

 

Fyzika

Učebnice str. 130-132 přečíst. Emailem odeslat odpovědi na otázky v učebnici str. 130/1,2,3-nahoře, 132/1-nahoře, 132/1,3-dole.

 

Osobnostní výchova

  • Kapitola o vývoji lidských práv
  • Porušování lidských práv (xenofobie, rasismus, náboženská nesnášenlivost, antisemitismus)
  • Postihy za porušování lidských práv

Materiály k tématu najdete ve virtuální třídě.

 

Výtvarná výchova

Téma: Pop art, Andy Warhol, výroba razítka 

Zadání: Vytvoř si razítko, za pomoci listů nebo brambory. Motiv opakovaně tiskni na pozadí, vedle sebe i přes sebe ale měn barevnost. Formát A4. Technika: tisk

Pč - šití (7. třída a 8. třída)

Uši si ručně, nebo na stroji, vlastní vlajku. 

 

Týdenní plán 13. 4. - 17. 4. 2020

Německý jazyk 

  • učebnice: 
    • 47/13 (porozumět pokynům, naučit se je)
    • 47/15 (do 18. 4. poslat e-mailem nebo odevzdat ve virtuální třídě)  
  • pracovní sešit: 38/14 + 42/slovíčka

 

Anglický jazyk

Učebnice

  • str. 56 / cv. 1 (Doplnit slovesa k frázím), 2 (Přečíst články)
  • str. 57 / cv. 3 (Doplnit tabulku o lidech z článku)


Pracovní sešit

  • str. 44 / cv. 1 (Pouze doplňte have/has), 2 (Přepsat věty, použít zkrácené formy I have = I've, he has = he's), 3
  • str. 79 / Irregular verbs (Sloupeček vpravo nahoře) - Zde máme seznam nepravidelných sloves, u každého slovesa jsou vždy 3 řádky (první je sloveso v infinitivu, druhý řádek je minulý prostý čas, třetí řádek pro nás bude zcela nový, ale pro učivo, které začneme příští týden, zcela nezbytný. Proto chci, abyste se na nepravidelná slovesa podívali a zkusili se je naučit od slovesa to be do slovesa to drive) - Nejasnosti si vysvětlíme na Google Classroom, popř. uděláme videokonferenci


Český jazyk

JAZYK:


LITERATURA:

  • Na online Classroomu bude opět článek a otázky k němu.
  • Příští týden budu chtít odevzdat čtenářské deníky!


SLOH:

  • str. 168 / Přečíst oba životopisy
  • str. 169 / Přepsat žlutou tabulku, která je v horní části stránky
  • Na konci týdne Vám na Classroom vložím správné výsledky cvičení z učebnice!

 

Přírodopis

  • učebnice str. 88-91 přečíst, emailem odeslat odpovědi na zadané otázky

 

Matematika

Pokračujeme podle plánu z minulého týdne.

 

Dějepis

Gotická kultura - učebnice str. 71-74.

Ke studiu lze též použít následující odkaz:

https://www.youtube.com/watch?v=OO5IFOE9Zpw

https://www.youtube.com/watch?v=BhI8qq1VH1Q

https://www.youtube.com/watch?v=sk4sRcU3K3M

https://www.youtube.com/watch?v=Qw7oQ6PQV9Y&list=PLIeOTTTVjrCKi8XRMxpo2FTZs_hNVSh7l&index=12

Pro znalé angličtiny:

https://www.youtube.com/watch?v=lSAEeu4hr0c&list=PLIeOTTTVjrCKi8XRMxpo2FTZs_hNVSh7l&index=19

 

Zeměpis

  • učebnice str. 82-85 přečíst, pracovní sešit 40/5,8,9
  • emailem odeslat odpovědi z pracovního sešitu str. 41/1,5

 

Fyzika

  • učebnice str. 125-126 přečíst a do školního sešitu opsat žluté rámečky, emailem odeslat odpovědi na otázky z učebnice str. 125/1 (nahoře), 128/7

 

Osobnostní výchova

  • Národnostní menšiny a rasová nesnášenlivost
  • Vlastenectví

Materiály k tématu najdete ve virtuální třídě.

 

Výtvarná výchova

Zadání: Autoportrét. Za pomoci zrcadla nakresli svoji podobu. Co je na tvém obličeji charakteristické? Pracuj se světlem a stínem technikou šrafování.

Formát A4. Technika: tužka

 

Týdenní plán 6. 4. - 10. 4. 2020

Anglický jazyk

Online procvičování:

Učebnice:

  • str. 54 / cv. 1 (doplnit členy, jistě vám k tomu pomůže tabulka nad cvičením), 2, 3

Pracovní sešit

  • dodělat zbytek cvičení z lekce 4, která nemáte ještě hotová 

Pošlete mi prosím naskenovaná cvičení z učebnice a pracovního sešutu na online Classroom!  Děkuji.

 

Český jazyk

JAZYK:

  • str. 79 / cv. 2 (Skládání slov)
  • str. 80 / přepsat tabulku, cv. 3 (alespoň 3 od každého), 4a,
  • str. 81 / cv. 4b, přepsat žlutou tabulku do sešitu, 5

LITERATURA:

  • pokračovat ve čtení knihy, kterou zapíšete do čtenářského deníku, v příštích dvou týdnech budu chtít poslat čtenářský deník na kontrolu
  • na Google classroom bude naskenován článek a otázky k němu

 

Matematika

Opakování, videa na vysvětlení (zdroj: Khanova škola) – doporučuji, pokud někdo potřebuje zopakovat

Nové učivo (něco z toho jsme už dělali) – Racionální čísla, učebnice str. 144 - 150

Povinně k odevzdání:

  • Do středy 8.4.2020 (resp. do konce týdne do neděle 12.4.2020): učebnice str. 134/10, str. 136/4 – písemně do sešitu a pak ofotit a odevzdat prostřednictvím virtuální třídy, příp. emailem
  • Do pátku 17.4.2020 (resp. do neděle 19.4.2020): učebnice str. 143/4, str. 144/5, str. 146/11, str. 148/3c, 3d

Doporučuji

  •  V následujících dvou týdnech bychom měli mít 5 hodin matematiky – kromě znaménka „-„ nemáme nic nového. Doporučuji množství 3-5 příkladů na hodinu, dle vlastního výběru tak, aby to dávalo smysl – mělo by to dát něco, co si je třeba procvičit, ne něco, co umím perfektně nebo naopak vůbec tomu nerozumím.
  • Pokud potřebujete jakkoliv pomoct, nebo by vám vyhovovala jiná forma zadávání a odevzdávání úkolu, napište mi mail na orgovanova@veselaskola.cz

 

Německý jazyk  

  • učebnice: 
    • 45/8, 9 + 46/10
    • 46/11, 12 (do 11. 4. poslat e-mailem nebo odevzdat ve virtuální třídě) 
  • pracovní sešit: 37/10, 11, 13 + 42/slovíčka

 

Přírodopis

  • učebnice str. 84-87 přečíst. Školní sešit- nákres a popis ploníku a kapradě. Emailem odeslat odpovědi na zadané otázky

 

Osobnostní výchova

  • Stát, ve kterém žiji
  • Prezidenti české historie
  • materiály k tématu najdete ve virtuální třídě

 

Zeměpis

  • pracovní sešit str. 39/1, 3. Učebnice str. 78-81 přečíst
  • emailem odeslat odpovědi na zadané otázky

 

Dějepis

Jak se žilo ve vrcholném středověku - učebnice str. 65-70

Ke studiu lze též použít následující odkaz:

https://www.youtube.com/watch?v=kL720wsAUIw

https://www.youtube.com/watch?v=fVVSoP7V1Nk

https://www.youtube.com/watch?v=6EHnsznH4WM

https://video.aktualne.cz/z-domova/unikatni-animace-ukazuje-jak-ve-stredoveku-vznikalo-nove-mes/r~ef0c532e9f9a11e7895f002590604f2e/

https://www.youtube.com/watch?v=rQS_x8QLWFk

https://www.youtube.com/watch?v=7PbAb4pB4OA&list=PLPqF-ux8EVv6SiWsz5yBz3iFxtKyt-xiY&index=8&t=0s

 

Fyzika

  • učebnice str. 118-120 přečíst
  • školní sešit str. 120- opsat žlutý rámeček
  • emailem odeslat odpovědi na otázky na str. 122/6.10

 

Výtvarná výchova

  • Zadání: Folklor, zvyky a tradice. Seznam se s Velikonočními zvyky. Ilustruj tebou vybraný motiv (Kluk s pomlázkou nahání děvče, babička zdobí kraslice, a pod.).
  • Formát A4. Technika: akvarel nebo kolorovaná kresba.

 

Pč - šití 

 

Hudební výchova

Vážení rodiče, milí žáci,

vzhledem k tomu, že nevíme, kdy budou školy opět zpřístupněny, posílám níže seznam látky, která měla být během následujících měsíců probrána. Protože předmět HV nemá učebnice, je její prostudování závislé na vyhledávání informací na internetu. Chápu, že při těchto podmínkách není možné vše zvládnout, proto rozsah nastudované látky ponechám na možnostech každého z vás. Abych však mohla vaše dítě hodnotit, zadávám písemné zpracování jednoho z níže uvedených témat. To můžete zpracovat buď elektronicky (word, powerpoint, atd.), nebo v papírové podobě. Tuto práci pak zašlete na email: frassova@veselaskola.cz. Ti, co ji budou zpracovávat v papírové podobě, ji buď mohou vyfotit a rovněž zaslat, nebo mi ji po návratu do školy odevzdat. Pokud bude něco nejasného, či budete mít nějaké dotazy, neváhejte mne kontaktovat. Přeji vám mnoho sil, pevné zdraví a budu se těšit na shledání v naší škole.

Se srdečným pozdravem

Pavla Frassová

Koncert:

  • vysvětlení pojmu
  • něco z historie a vývoje
  • příklady autorů, kteří se touto tvorbou zabývali + ukázky

Tanec:

  • vysvětlení pojmu
  • něco z historie a vývoje
  • vysvětli pojmy: lidový tanec, balet, společenský tanec

Hudební přehrávače a hudební nosiče:

  • vysvětlení pojmu
  • něco z historie a vývoje
  • vysvětli a napiš tvůrce: fonograf, gramofon, walkman, kompaktní disk – CD, DVD

Muzikál:

  • vysvětlení pojmu
  • něco z historie a vývoje
  • příklady autorů, kteří se touto tvorbou zabývali + ukázky

Interpret:

  • vysvětlení pojmu
  • něco z historie a vývoje
  • příklady tvých oblíbených interpretů a jejich stručný popis

 

Týdenní plán 30. 3. - 3. 4. 2020

Český jazyk

​JAZYK

  • str. 77, cv. 2, 3a, 3b, 5b (Přepsat žlutou tabulku do sešitu), 6
  • str. 78 ODVOZOVÁNÍ SLOVES, cv. 1a, 1b,
  • str. 78 ODVOZOVÁNÍ PŘEDPONAMI, cv. 1a, 1b, 1c
  • str. 79 3a, 3b, 4

LITERATURA

  • pokračovat ve čtení knihy, kterou následně zapíšete do čtenářského deníku

SLOH

  • str. 166, 167 Jaký je Bilbo Pytlík, cv. 6a, 6b, 6d (na formát A5, min. polovina A4)
  • CVIČENÍ 6D - charakteristiku některé postavy z knihy, kterou jste četli zaslat na školní email. Sloh bude hodnocen známkou (může být napsáno na PC, nebo rukou a ofoceno. Pokud budete psát na pc, velikost písma max. 12)

 

Německý jazyk 

  • učebnice: 
    • 43/3, 4, 5 (pročíst) 
    • 44/6, 7 
    • gramatika: žluté rámečky str. 42, 43, 44
  • pracovní sešit: 
    • 36/9 (poslat vypracované e-mailem, nebo odevzdat ve virtuální třídě do 4. 4.) 
    • 42/slovíčka

 

Anglický jazyk

  • Online procvičování ​slovní zásoby (oba odkazy)

https://elt.oup.com/student/project/level3/unit04/vocabulary/exercise1?cc=cz&selLanguage=cs

https://elt.oup.com/student/project/level3/unit04/vocabulary/exercise2?cc=cz&selLanguage=cs

  • Učebnice str. 52, cv. 2 (přečíst text a odpovědět na otázky), 3a, 3b (odpovědět na otázky)
  • str. 53, cv. 1 (přečíst text a vybrat správné řešení), 2 (odpovědět na otázky), 3 (najít minulé tvary sloves, všechny se objevují v textu)
  • Pracovní list​: pracovní list, který obdržíte mi zašlete na školní email (může být vyplněno na počítači nebo vytisknuto a napsáno rukou a následně ofoceno).

 

Matematika

Opakování, videa na vysvětlení (zdroj: Khanova škola) – doporučuji, pokud někdo potřebuje zopakovat

Nové učivo (něco z toho jsme už dělali) – Racionální čísla

Výhled na příští týden – racionální čísla a početní operace s racionálními čísly

  • Učebnice str. 144 – 150

Doporučuji

  • Khanova škola: https://cs.khanacademy.org/math, registrace je zdarma; všichni, co jsou v Google classroom, jsou pozvání automaticky, zkontrolujte si prosím, emailové schránky
  • online google classroom, kde komunikace probíhá průběžně

 

Přírodopis

  • učebnice str. 78-81 přečíst a odpovědět mailem i do sešitu na zadané otázky

 

Zeměpis 

  • pracovní sešit str. 38/2,3  učebnice str. 75-77 přečíst a odpovědět mailem i do sešitu na zadané otázky

 

Fyzika 

  • učebnice str. 115-116 přečíst a odpovědět mailem i do sešitu na otázky str. 117/1,2  118/6

 

Dějepis

Václav IV. - syn velkého otce - učebnice str. 61-63

Světem posledních Lucemburků

Ke studiu lze též použít následující odkaz:

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10524894472-bratri-synove-karla-iv

 

Osobnostní výchova

  • Komunikace a její způsoby (asertivita a agresivita)
  • Pravidla chování

Materiály k tématu najdete ve virtuální třídě.

 

Výtvarná výchova

Zadání 2: Přečti si o pointilismu, je to v směr malířství na konci XIX. století: http://www.artmuseum.cz/smery_list.php?smer_id=89

Podívej se na jarní krajinu kolem sebe. Stylem pointilismu vytvoř malbu. 

  • POINT = tečka, bod
  • kladení tisíce teček barev vedle sebe
  • kontrast
  • barva rozkládána na obraze na barevné body

Formát A4. Technika: tempery.

Týdenní plán 23. 3. - 27. 3. 2020

Český jazyk

JAZYK:

učebnice str. 77, cvičení: 1, 5 (před cvičením 5 přepsat žlutou tabulku do sešitu), 6

                 str 78 (ODVOZOVÁNÍ SLOVES), cvičení: 1, 2; ODVOZOVÁNÍ PŘEDPONAMI: 1, 2, 3 (cvičení 3 je na straně 79).

                 str 79 (SKLÁDÁNÍ SLOV) cvičení 1, 2

ČTENÍ:

Pokračování ve čtení knihy do čtenářského deníku

SLOH:

minimálne na formát A5 popsat jednu osobu ze třídy (nezmiňovat se, kdo to je) - text bude obsahovat vnější i vnitřní popis, přímou i nepřímou charakteristiku

 

Německý jazyk

  • učebnice: 42/1, 2
  • pracovní sešit: 34/1, 2, 3 + 35/4, 5, 6 + 36/7 + 42/slovíčka

 

Anglický jazyk

- procvičit členy: https://elt.oup.com/student/project/level3/unit04/grammar/exercise1?cc=cz&selLanguage=cs

- procvičit tvoření vět a členů: https://elt.oup.com/student/project/level3/unit04/grammar/exercise3?cc=cz&selLanguage=cs

https://elt.oup.com/student/project/level3/unit04/everyday?cc=cz&selLanguage=cs

- učebnice str. 51 - celá (vypracovat cvičení do školních sešitů)

- pracovní sešit: dodělat lekci 4D

 

Matematika

Opakování – sčítání a odčítání celých čísel

Nové učivo (něco z toho jsme už dělali) – násobení a dělení celých čísel

  • Násobení celých čísel: učebnice str. 131 - 135
  • Příklady na procvičení: učebnice str. 131/1, str. 132/2, 3, str. 133/č, 5, 6, 7, str. 134/8, 9, 10, str. 135/11
  • Dělené celých čísel: učebnice str. 135-137
  • Příklady na procvičení: učebnice str. 136/1, 2, 3, 4, 5
  • Video na vysvětlení: https://www.youtube.com/watch?v=7fGD4-__o1o

Rozšiřující učivo – záporná desetinná čísla a zlomky

  • Učebnice str. 141 – 143

Doporučuji

 

Dějepis

  • 2. České království za Lucemburků - učebnice str. 57 
  • Jan I. (Slepý) Lucemburský - učebnice str. 57-59 
  • Karel IV. Lucemburský- učebnice str. 59- 61

 

Zeměpis

  • pracovní sešit str. 37/1,2,3- otázky nahoře, str. 37/2,3- otázky dole

 

Přírodopis

  • učebnice str. 80 - 81 přečíst, sešit- vypracovat otázku z učebnice na str. 81

 

Fyzika

  • sešit - vypracovat otázky z učebnice str. 108/3, 109/4,5

 

Výtvarná výchova

 

Pracovní činnosti - šití

 

Týdenní plán 16. 3. - 20. 3. 2020

Německý jazyk 

  • vytvořila jsem pro vás online třídu NJ, kam budu přidávat větší množství informací, na stránkách  https://classroom.google.com/ 
  • Učebnice: 39/12
  • Pracovní sešit: str. 31-32 + slovíčka str. 42
  • Pokud budete chtít webové stránky na procvičování, doporučuji: 

 

Český jazyk

JAZYK:

1) zopakovat slovotvorné procesy a u každého vědět příklad

2) Co to je přechylování? - str. 74

3) str. 74 - cvičení: 6, 7, 8

4) str. 75 -cvičení: 10, 12, do sešitu opsat ŽLUTOU TABULKU, cvičení 13

5) str. 76 - ODVOZOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN: cvičení 1a, 1b 

6) udělat pravopisné cvičení: https://www.umimecesky.cz/diktat-ruzne-vyskyty-i-y-2-uroven/201 

ČTENÍ:

1) začít číst další knihu, kterou budeme mít ve čtenářském deníku

SLOH:

1) přečíst str. 163, 164, 165 - vypracovat do sešitu cvičení, která jsou pod texty

2) do sešitu přepsat žlutou tabulku ze strany 165

 

Matematika

Založila jsem pro vás třídu online na matematiku, kde spolu budeme průběžně komunikovat.

Link: https://classroom.google.com/

Opakování toho, co jsme dělali:

  • Porovnávání celých čísel: učebnice str. 122
  • Znázornění na číselné ose: učebnice str. 123
  • Příklady na procvičení: učebnice str. 122/1, 2, 3, 4; str. 123/5, 6, 7
  • Vyjadřování se pomocí nerovnic: učebnice str. 124/8, 9 

Nové učivo (něco z toho jsme už dělali):

  • Sčítání celých čísel: učebnice str. 124
  • Příklady na procvičení: učebnice str. 125/1; str. 126/2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9; str. 127/ 10
  • Vlastnosti sčítání celých čísel: učebnice str. 127
  • Další příklady na procvičení: učebnice str. 127/11. 12
  • Odčítání celých čísel: učebnice str. 128
  • Příklady na procvičení: učebnice str. 128/1; str. 129/2, 3, 4, 5, 6; str. 130/7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14; str. 131/ 15, 16, 17

 

Anglický jazyk

1) opakování členů - přečíst přiložený článek a případně si poznamenat nové znalosti: https://www.helpforenglish.cz/article/2006072901-cleny-v-anglictine-articles

2) zkusit si testy na členy: https://www.helpforenglish.cz/article/2006072903-cleny-v-anglictine-test-1 ; https://www.helpforenglish.cz/article/2006073101-cleny-v-anglictine-test-2

3) dodělat pracovní sešit do lekce 4C (včetně)

4) učebnice str. 50 - přečíst  článek a udělat cvičení 1 a 2

5) naučit se slovíčka z lekcí 4A, 4B, 4C, 4D, ze kterých bude po volnu test 

 

Zeměpis

- uč. str. 73-77 přečíst, sešit- písemně vypracovat otázky str. 77/1,2,3

 

Přírodopis

- uč. str. 78-79- přečíst, sešit- písemně vypracovat otázky str. 79/1

 

Fyzika

- učebnice str. 112- přečíst, sešit- písemně vypracovat str. 113/1, 114/6, 114/7

 

Dějepis - 7. třída

Ve dnech 11.-13. 3

Přemysl II. Otakar - učebnice str. 53- 54 – pečlivě přečíst, vyrobit si zápis do sešitu a snažit se naučit; pro kontrolu doporučuji z hlavy zodpovědět následující otázky:

  • Jak to že měl Přemysl kvalitní vzdělání, které neodpovídalo budoucímu vládci?

  • Kdo pomohl vyřešit spor, který Přemysl jako tzv. „mladší král“ vedl s otcem? Kde tato osoba sídlila a čím se proslavila? Jaké rodinné vazby měla na oba účastníky sporu?

  • Proč se mu říkalo král železný a zlatý?

  • Jak spolu s otcem rozšiřoval území své říše?

  • Co víš o jeho osobním a manželském životě? Jakou roli v jeho životě sehrála Markéta Babenberská? Jakou roli v jeho životě sehrála Anežka z Kuenringu? Jakou roli v jeho životě sehrála Konstancie Uherská?

  • Co mu zabránilo získat korunu svaté říše římské?

  • Jaké vztahy měl Přemysl s Rudolfem Habsburským?

  • Charakterizuj osobu Přemysla II. Otakara! Proč se „nehodil“ za císaře?

  • Charakterizuj osobu Rudolfa Habsburského, proč se „hodil“ za císaře?

  • Jak byl spřízněn Václav III. s Přemyslem II. a Rudolfem Habsburským? Jak k tomu došlo?

  • Co se stalo na Moravském poli a proč? Kdy přesně došlo k bitvě?

  • Kde byl Přemysl II. pohřben? Kde bys dnes hledal/a jeho hrob? Kdo vytvořil jeho sarkofág? Jak vypadá? O jaké zvíře si jeho postava opírá nohy?

  • Co nastalo po jeho smrti v českých zemích?

Václav II. - učebnice str. 54-55 – pečlivě přečíst, vyrobit si zápis do sešitu a snažit se naučit; pro kontrolu doporučuji z hlavy zodpovědět následující otázky:

  • Jak s Václavem II. souvisela osoba Oty Braniborského?

  • Co víš o královně Konstancii Uherské?

  • Kdo pomohl Václavovi II. vrátit se do českých zemí a ujmout se svého dědictví po otci?

  • Jaký osud potkal Záviše z Falkenštejna? Popiš jeho celý příběh!

  • Jak to měl Václav II. se vzděláním? Podnikal v tomto směru nějaké speciální kroky?

  • Co to byl tzv. Vlašský dvůr a jak souvisel se stabilitou a rozkvětem českých zemí?

  • Co víš o pražském groši? Jak se vyráběl? Kde se těžila ruda na jeho výrobu?

  • Jak se projevilo, že Václav II. byl bohatý a schopný panovník?

  • Jaké další země získal? Jaké prostředky k tomu použil?

  • Jak vypadal králův konec?

  • Co víš o královně Elišce Rejčce?

Václav III. - učebnice str. 55-56 – pečlivě přečíst, vyrobit si zápis do sešitu a snažit se naučit; pro kontrolu doporučuji z hlavy zodpovědět následující otázky:

  • V kolika letech se Václav III. ujal vlády?

  • Jaké měl vlastnosti poslední z rodu Přemyslovců?

  • Jak naložil s uherskou královskou korunou, kterou mu získal otec?

  • Proč se vydal do Polska?

  • Kdy, kde a jak byl Václav III. zavražděn?

  • Zahraj si na detektiva a spekuluj, kdo by mohl být objednavatelem Václavovy vraždy!

  • Co to asi znamená „vymřít po meči“? Co to asi znamená „vymřít po meči i přeslici“?

  • Zahraj si na detektiva a vyhledej, kdo se mohl stát dědičkou českých zemí po smrti Václava III.!

Doporučené dokumenty TV:

Z cyklu ČT – Historie.cs (Jen pro hodně pokročilé)

Na den svatého Rufa

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10150778447-historie-cs/218411058220013

Konec Přemyslovců (Jen pro hodně pokročilé)

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10150778447-historie-cs/216452801400011


 

Ve dnech 16.-20.3.

2. České království za Lucemburků - učebnice str. 57 – pečlivě přečíst, vyrobit si zápis do sešitu a snažit se naučit; pro kontrolu doporučuji z hlavy zodpovědět následující otázky:

  • Jmenuj podle časového pořadí krále z rodu Lucemburků

Jan I. (Slepý) Lucemburský - učebnice str. 57-59 – pečlivě přečíst, vyrobit si zápis do sešitu a snažit se naučit; pro kontrolu doporučuji z hlavy zodpovědět následu

Tyto stránky používají k poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení vyjadřujete souhlas s jejich používáním.

zavřít

Název pop-upu

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis risus. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe

Zavřít